Η ΕΕ θέλει να μειώσει 90% τις εκπομπές ρύπων από φορτηγά και λεωφορεία

Η ΕΕ θέλει να μειώσει 90% τις εκπομπές ρύπων από φορτηγά και λεωφορεία
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζει οδηγία, σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να εκπέμπουν τα βαρέα οχήματα έως το 2040 90% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με το 2019!  

Μετά την απαγόρευση πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων από το 2035 και μετά, παίρνουν πλέον σειρά και τα βαρέα οχήματα που μπαίνουν πολύ ψηλά στην κλιματική ατζέντα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Εκπρόσωποι της Κομισιόν στις Βρυξέλλες δήλωσαν ότι ετοιμάζουν πρόταση, σύμφωνα με την οποία θα πωλούνται στην ΕΕ από το 2040 και μετά μόνο φορτηγά και λεωφορεία με ελάχιστες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες θα είναι κατά 90% λιγότερες σε σύγκριση με το 2019.

Θα εξαιρούνται τα γεωργικά οχήματα

Τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αφορούν φορτηγά μικτού βάρους άνω των 5 τόνων, καθώς επίσης υπεραστικά λεωφορεία. Για τις αστικές μετακινήσεις προβλέπεται η χρήση αποκλειστικά λεωφορείων μηδενικών ρύπων ακόμη νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα ήδη από το 2030 και μετά. Εξαιρέσεις θα υπάρξουν για ειδικές κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται στη γεωργία και στη δασοκομία, αλλά και για τα ασθενοφόρα και τα πυροσβεστικά οχήματα.

Το 99% των βαρέων οχημάτων χρησιμοποιεί ορυκτά καύσιμα

Οι λόγοι της εισήγησης για δραστική μείωση των ορίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα βαρέα οχήματα είναι καθαρά περιβαλλοντικοί. Οι Βρυξέλες υπολογίζουν, ότι πάνω από το 6% των ρύπων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου στην Ευρώπη προέρχονται από τα λεωφορεία και τα φορτηγά. Το 99% των βαρέων οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης και κατά κύριο λόγο πετρέλαιο κίνησης ή άλλα ορυκτά καύσιμα. Η πρόταση της Επιτροπής θα εξεταστεί σε δεύτερη φάση από το Ευρωκοινοβούλιο και τα κράτη μέλη της ΕΕ.

Η γερμανική κυβέρνηση έκανε και στη συγκεκριμένη περίπτωση παρέμβαση υπέρ της άδειας χρήσης συνθετικών καυσίμων E-Fuels από τα βαρέα οχήματα, όπως έχει ζητήσει ήδη και για τα επιβατηγά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Ωστόσο οι Γερμανοί χρησιμοποιούν αυτό το αίτημα ως διαπραγματευτικό χαρτί, ώστε να πετύχουν μία συμβιβαστική λύση όπου θα επιτραπούν τελικά τα E-Fuels κυρίως στην αεροπλοΐα και στη ναυτιλία.

 



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr


Powered by Preisvergleich


VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Carbon Off - Ιωάννινα
Νίκος Τριανταφύλλου
Σ' αναμμένα Κάρβουνα
Τάτσης Άγγελος - Τζίμα Αριστέα - Οδοντοτεχνικό Εργαστήριο
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline