Φόρα κράνος: Αιώνες τώρα, χαλάει το μαλλί αλλά σώζει τη ζωή

Φόρα κράνος: Αιώνες τώρα, χαλάει το μαλλί αλλά σώζει τη ζωή
Η αναγκαιότητα χρήσης κράνους από όλους τους δικυκλιστές βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας εκστρατείας του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας.

Με ένα ευρηματικό video τονίζει το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» τη ζωτική σημασία του κράνους ανά τους αιώνες, αλλά και σήμερα για τους μοτοσικλετιστές.

Η αναγκαιότητα χρήσης κράνους από όλους τους δικυκλιστές βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας εκστρατείας του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς». Στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας δημιούργησε το Ινστιτούτο ένα πανέξυπνο video, στο οποίο προβάλλεται η σημασία του κράνους ανά τους αιώνες, όπου προστάτευε τους στρατιώτες στις μάχες.

Στη σημερινή εποχή τα κράνη έχουν πολυδιάστατα χαρακτηριστικά, αφού τα φορούν πυροσβέστες και αεροπόροι, εργάτες σε εργοτάξια, δύτες και φυσικά δικυκλιστές, στους οποίους απευθύνεται η καμπάνια. Δικαιολογημένα βέβαια, αφού σύμφωνα με διεθνείς έρευνες διατρέχουν οι μοτοσικλετιστές 16 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο εμπλοκής σε θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα σε σχέση με τους οδηγούς αυτοκινήτου.

Eπένδυση ζωής

Το Ι.Ο.ΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» υπογραμμίζει ότι δεν πρέπει να κάνουμε τσιγκουνιές στην επιλογή ενός αξιόπιστου και ποιοτικού κράνους, καθώς πρόκειται στην κυριολεξία για μία επένδυση ζωής, ενώ θα πρέπει να εφαρμόζει απόλυτα στο κεφάλι για να παρέχει το μέγιστο βαθμό ασφάλειας. Δείτε το σχετικό video, που μιλά από μόνο του.

{https://www.youtube.com/watch?v=SfK01vrnOVU}

  • Εμφανίσεις: 51

e-Fuels αντικαθιστούν βενζίνη και ντίζελ στα αυτοκίνητα από το 2035

e-Fuels αντικαθιστούν βενζίνη και ντίζελ στα αυτοκίνητα από το 2035
Τα ηλεκτροκαύσιμα e-Fuels αντικαθιστούν βενζίνη και ντίζελ.  Πόσο θα κοστίζουν, ποιες μάρκες αυτοκινήτων τα προωθούν και πού σκοντάφτει προς το παρόν η εξέλιξή τους.  

Η ΕΕ αφήνει τελικά ένα παράθυρο ανοιχτό για την επιβίωση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035 επιτρέποντας τη χρήση ηλεκτροκαυσίμων e-Fuels. Ας δούμε όμως τι πρέπει να ξέρουμε για τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία θα δώσουν το φιλί της ζωής στα οχήματα συμβατικής τεχνολογίας.

Γιατί χρειαζόμαστε τα e-Fuels

Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή προβλέπει την αποκλειστική χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και η ΕΕ έχει δεσμευτεί να γίνει η πρώτη κλιματικά ουδέτερη οικονομία και κοινωνία έως το 2050. Αυτό σημαίνει, ότι στο μέλλον δεν θα πρέπει να κινούνται τα πλοία με πετρέλαιο, τα αεροπλάνα με κηροζίνη και τα οχήματα ξηράς με ορυκτά καύσιμα, όπως βενζίνη ή πετρέλαιο. Τα ηλεκτροκαύσιμα προσφέρουν μία τέτοια λύση, επειδή είναι κλιματικά ουδέτερα και καθαρά για το περιβάλλον, ενώ μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, π.χ. βενζίνης ή πετρελαίου.

Πώς παράγονται

Τα ηλεκτροκαύσιμα έχουν ως βάση το υδρογόνο, που παράγεται με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας και το διοξείδιο του άνθρακα, που δεσμεύουν από την ατμόσφαιρα ή από τους εκπεμπόμενους ρύπους διαφόρων βιομηχανιών. Ουσιαστικά απελευθερώνουν κατά την καύση τους διοξείδιο του άνθρακα, αλλά σε ίσες ποσότητες με αυτό που αφαιρούν από την ατμόσφαιρα κατά την παραγωγή τους, οπότε θεωρούνται κλιματικά ουδέτερα.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματά τους

Το υδρογόνο, που αποτελεί την πρώτη ύλη των e-Fuels, μπορεί να παραχθεί με οικολογικές μεθόδους σε απεριόριστες ποσότητες και η καύση του είναι πολύ καθαρότερη από εκείνη της βενζίνης και του ντίζελ κίνησης. Τα e-Fuels μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν χωρίς πρόβλημα σε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. και φορτηγά χωρίς μετατροπές των κινητήρων τους, μεταφέρονται χωρίς ενεργειακές απώλειες και αξιοποιούν το υπάρχον δίκτυο πρατηρίων ορυκτών καυσίμων και τις ανάλογες υποδομές.

Πού υστερούν

Το σημαντικότερο μειονέκτημα των e-Fuels είναι ο χαμηλός βαθμός αποδοτικότητάς τους που δεν ξεπερνά σήμερα το 20%, ο οποίος ωστόσο μπορεί να βελτιωθεί θεαματικά στο μέλλον και να φτάσει το 60%. Αυτή τη στιγμή επαρκεί η ενέργεια 3 Megawatt μίας ανεμογεννήτριας για περίπου 1.600 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για 600 υδρογονοκίνητα μοντέλα, αλλά μόνο για 250 Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επίσης η μαζική παραγωγή υδρογόνου με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κάνει επιτακτική τη δημιουργία των μονάδων παραγωγής e-Fuels σε περιοχές με συνεχή ηλιοφάνεια και αιολική ενέργεια.

Πόσο θα κοστίζει το λίτρο

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι μέχρι τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας θα είναι εφικτή μία τιμή ανά λίτρο κάτω των δύο ευρώ λόγω της μαζικής παραγωγής των e-Fuels και της μείωσης του κόστους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Για να είναι ωστόσο ανταγωνιστικά τα συνθετικά καύσιμα, θα πρέπει να επιβαρύνονται με πολύ λιγότερους φόρους από τα ορυκτά ή να επιδοτούνται από το κράτος.

Πού θα χρησιμοποιούνται

Τα συνθετικά καύσιμα προσφέρονται για χρήση σε αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία ωστόσο μπορούν να αντικατασταθούν στο μέλλον από ηλεκτροκίνητα. Αντίθετα είναι πολύ σημαντικότερα στην ναυτιλία και την αεροπλοΐα, καθώς τα πλοία και τα αεροπλάνα δεν μπορούν να μεταφέρουν τεράστιες μπαταρίες ή ρεζερβουάρ υδρογόνου, προκειμένου να κινούνται κλιματικά ουδέτερα. Σημαντικό ρόλο για τους τομείς χρήσης e-Fuels θα παίξει η αύξηση της παραγωγής τους, αφού οι προτεραιότητες θα δοθούν εκεί όπου κρίνονται αναντικατάστατα, π.χ. στα πλοία, στα αεροπλάνα ή στα φορτηγά και δευτερευόντως στα Ι.Χ.

Ποιες εταιρείες αυτοκινήτων πρωτοστατούν

Η Porsche ήταν η πρώτη μάρκα αυτοκινήτων που ξεκίνησε την παραγωγή ηλεκτροκαυσίμων σε ένα εργοστάσιο στην Παταγονία της Χιλής, όπου θα παραχθούν το 2023 περίπου 130.000 λίτρα e-Fuels κυρίως για δική της χρήση. Το 2024 θα αυξηθεί η παραγωγή σε περίπου 55 εκατομμύρια λίτρα και έως το 2026 σε 550 εκατομμύρια λίτρα, ενώ το παράδειγμα της Porsche θα ακολουθήσουν και άλλοι αυτοκινητοκατασκευαστές σε συνεργασία με εταιρείες του ενεργειακού κλάδου.

  • Εμφανίσεις: 67

Πέντε νέες τάσεις που μας εκνευρίζουν στα σύγχρονα αυτοκίνητα

Πέντε νέες τάσεις που μας εκνευρίζουν στα σύγχρονα αυτοκίνητα
Οι νέες τάσεις στο αυτοκίνητο δεν έχουν όμως μόνον θετικές, αλλά και αρνητικές πλευρές.

Οι ραγδαίες εξελίξεις στην αυτοκίνηση έχουν φέρει στο προσκήνιο νέες τάσεις, οι οποίες όμως δεν έχουν μόνο θετικό αποτύπωμα, αλλά μπορεί να εκνευρίσουν εύκολα –και δικαιολογημένα- τον μέσο οδηγό.

Κάθε εποχή φέρνει μαζί της και νέες τάσεις στον τομέα της αυτοκίνησης. Ειδικότερα μάλιστα την τελευταία δεκαετία βιώνουμε μία πραγματική επανάσταση με το αυτοκίνητο να αλλάζει ριζικά σε σχέση με το παρελθόν, αφού βρίσκεται σε μία φάση μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και ενσωματώνει προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, που το κάνουν να μοιάζει με έναν τεράστιο υπολογιστή. Οι νέες τάσεις στο αυτοκίνητο δεν έχουν όμως μόνον θετικές, αλλά και αρνητικές πλευρές, όπως συμβαίνει με τα πέντε χαρακτηριστικά παραδείγματα που παραθέτουμε.

Όλο πιο μεγάλα και πιο βαριά

iangry2.jpg

Εδώ και αρκετά χρόνια παρατηρείται μία συνεχής αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και του βάρους των νέων μοντέλων σε σχέση με τα προηγούμενα. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ενισχύσεις των αμαξωμάτων για καλύτερη προστασία στις συγκρούσεις, αλλά και στην ενσωμάτωση πληθώρας συστημάτων ασφάλειας και άνεσης, που προσθέτουν στα σύγχρονα αυτοκίνητα πόντους και κιλά. Ωστόσο η κατάσταση έχει ξεφύγει πλέον σε τέτοιο βαθμό, ώστε ακόμη και μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας δυσκολεύονται να παρκάρουν εντός ορίων των χώρων στάθμευσης ή να διασχίσουν σχετικά στενούς δρόμους με σταθμευμένα οχήματα. Να αναφέρουμε ενδεικτικά, ότι το VW Polo πρώτης γενιάς του 1975 ζύγιζε λιγότερο από 700 κιλά και τώρα πλέον ξεπερνά τα 1.100, ενώ το μήκος του σημερινού μοντέλου είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του VW Golf πρώτης και δεύτερης γενιάς. Ένα άλλο μειονέκτημα αυτής της εξέλιξης είναι ότι οι μεγάλες διαστάσεις σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος ανεβάζουν την κατανάλωση και οι εταιρείες χρειάζεται να βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους, για να τη συγκρατήσουν σε αποδεκτά επίπεδα.

Εκνευριστικοί ήχοι

Η ιδέα των ηχητικών προειδοποιήσεων με το παραμικρό ξεκίνησε με στόχο την ασφάλειά μας και εξελίχθηκε πλέον σε κανονική μάστιγα. Ο οδηγός πατρονάρεται από αισθητήρες και κάμερες, οι οποίες ενεργοποιούν σε κάθε ευκαιρία ηχητικές προειδοποιήσεις υψηλής έντασης, προκαλώντας έτσι εκνευρισμό. Πολλές φορές όμως θα μπορούσαν να έχουν αποφύγει οι εταιρείες αυτοκινήτων τις ηχητικές προειδοποιήσεις και να τις υποκαταστήσουν με σαφείς οπτικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων ή στη μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων, που θα έκαναν εξίσου καλά τη δουλειά τους.

Περίπλοκα χειριστήρια αφής

iangry3.jpg

Οι μεγάλες οθόνες είναι πλέον must, ωστόσο η ρύθμιση κάποιων λειτουργιών, όπως του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος, με μπάρες αφής έχει αποδειχθεί στην πράξη δυσλειτουργική και αποσπά για κρίσιμα δευτερόλεπτα το βλέμμα του οδηγού από τον δρόμο. Άρα θα ήταν σωστότερο, να υπάρχουν για κάποιες λειτουργίες κλασικοί διακόπτες, τουλάχιστον μέχρι να εξελιχθούν σε καλό επίπεδο τα συστήματα φωνητικών εντολών.

Περιορισμένη ορατότητα

Προσπαθήστε να παρκάρετε ένα SUV νέας γενιάς χωρίς αισθητήρες και κάμερα οπισθοπορείας και θα διαπιστώσετε αμέσως πόσο θα σας δυσκολέψει η περιορισμένη του ορατότητα. Επιχειρήστε το ίδιο με ένα παλαιότερο μοντέλο και θα δείτε πόσο ευκολότερα γίνονται οι επιτόπιοι ελιγμοί χάρη στις πολύ μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες του αμαξώματος και τα ευδιάκριτα άκρα του αυτοκινήτου.

Η μόδα των SUV

iangry4.jpg

Eίναι λογικό να μας βομβαρδίζουν οι εταιρείες με νέα SUV, καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα γνωρίζουν παγκοσμίως μεγάλη ζήτηση, επειδή κάθεσαι ψηλότερα, προσφέρουν περισσότερους χώρους και μεταδίδουν μία αίσθηση ασφάλειας. Ωστόσο η υπερβολική εξάπλωση των SUV βάζει στο περιθώριο μοντέλα άλλων κατηγοριών και υποκατηγοριών, τα οποία εξαφανίζονται από τους στόλους των εταιρειών, επειδή τα κρίνουν εμπορικά ασύμφορα. Έτσι παρατηρείται στην αγορά του αυτοκινήτου μία «μονοκαλλιέργεια» με SUV και έχουν γίνει είδος υπό εξαφάνιση μοντέλα ιδιαίτερου χαρακτήρα, που ανεβάζουν την αδρεναλίνη των petrolheads και πυροδοτούν συζητήσεις στις παρέες.

  • Εμφανίσεις: 67

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ACS ...σημαίνει courier
Φροντιστήριο Κλασικό
Ποδήλατο Γιαννούλη
George Coiffure
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline